billsbigego
Well-known member
Sounds mint. I'd need to memorize that sheet man. Lots of knobs and shit 

emaushenric":ialdjnd7 said:Amp Healer":ialdjnd7 said:Snyggt bygge Henric !
Var jätte kul att se, tycker du bygger väldigt snyggt ,ordning oreda och lite extra kul att se du börjat plast kondingar i nätdelen har ju själv labbat lite med dessa inspirerat av KOC som anväder dessa i sina byggen.
Tycker du hör någon skillnad ?
Går verkligen dina SGM så kallt att du kan bultband runt dom ? Ser ju snyggt ut med funderade på värmen.
Du får ursäkta jag tar detta på Svenska, men jag är en så kratta på skriva Engelska![]()
Kul att du gillar bygget Owe! Har gått över till plastkondingar och försöker använda så få elektrolyter som möjligt i mina byggen. Kör ju med så små kondingar som möjligt i nätdelen för att få den att gunga och "spela med", så framför allt känns det i händerna även om det kan vara svårt att höra skillnadByggde nyligen en trekanalig stärk av en Selmer PA 100 utan några elektrolyter alls. Får köra denna på full fyrkant ett tag och kolla så att det inte luktar bränt av buntbanden, tack för tipset
![]()
Sorry for the Swedish guys![]()
Amp Healer":ijhdnra0 said:emaushenric":ijhdnra0 said:Amp Healer":ijhdnra0 said:Snyggt bygge Henric !
Var jätte kul att se, tycker du bygger väldigt snyggt ,ordning oreda och lite extra kul att se du börjat plast kondingar i nätdelen har ju själv labbat lite med dessa inspirerat av KOC som anväder dessa i sina byggen.
Tycker du hör någon skillnad ?
Går verkligen dina SGM så kallt att du kan bultband runt dom ? Ser ju snyggt ut med funderade på värmen.
Du får ursäkta jag tar detta på Svenska, men jag är en så kratta på skriva Engelska![]()
Kul att du gillar bygget Owe! Har gått över till plastkondingar och försöker använda så få elektrolyter som möjligt i mina byggen. Kör ju med så små kondingar som möjligt i nätdelen för att få den att gunga och "spela med", så framför allt känns det i händerna även om det kan vara svårt att höra skillnadByggde nyligen en trekanalig stärk av en Selmer PA 100 utan några elektrolyter alls. Får köra denna på full fyrkant ett tag och kolla så att det inte luktar bränt av buntbanden, tack för tipset
![]()
Sorry for the Swedish guys![]()
Jo jag har förstått att du gör så, vilket är extra kul då flesta bygger stärkare med större kondingar i nätdel men du går din egen väg
Enligt KOC kan man få eletrolyt dist från nätdel men vilket man slipper med plast kondingar, annas upplever jag att en stärkare blir lite rappare med plastisar.
I would say that polypropylene capacitors are superior to electrolytic capacitors, so I use them as often I can in my power supplies. But they are much more expensive and a lot bigger in size.pisyakot":80cltqai said:What is the use of Solen Fast in power supply?
Thanks manemaushenric":qmqo8ujv said:I would say that polypropylene capacitors are superior to electrolytic capacitors, so I use them as often I can in my power supplies. But they are much more expensive and a lot bigger in size.pisyakot":qmqo8ujv said:What is the use of Solen Fast in power supply?
mooncobra":1evqupce said:listened and watched video for Patience, great song and awesome guitar work. You have a great band man!